رویداد| آخرین دستاوردهای دانشی و فناورانه ارائه می‌شود تا بیماری‌های شناختی بهبود یابد

رویداد| آخرین دستاوردهای دانشی و فناورانه ارائه می‌شود تا بیماری‌های شناختی بهبود یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82526
نهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی با هدف کمک به توسعه فعالیت‌های علمی و ارائه آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی، میزبان محققان برگزار می‌شود.

این همایش فرصتی را فراهم می‌آورد تا محققان حوزه‌های مختلف علوم شناختی در جریان مطالعات جدید قرار گرفته و شرایط همکاری بیشتر در فعالیت‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای فراهم شود.

در این همایش، ضمن طرح نتایج تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه علوم شناختی و کارکردهای مختلف مغز، صاحب‌نظران در قالب سخنرانی‌های کلیدی، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، دیدگاه‌های علمی خود را مطرح می‌کنند و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌دهند.

در این همایش، مباحث علمی در حوزه‌های علوم اعصاب شناختی، روان‌شناسی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، زبان‌شناسی شناختی، فلسفه ذهن، هوش مصنوعی، مدل‌سازی شناختی، نقشه‌برداری مغز، بازتوانی شناختی، ارزیابی شناختی، ابعاد شناختی اختلالات مختلف، شناخت اجتماعی، خلاقیت و شناخت، رسانه و شناخت، فناوری‌های واسط مغز و رایانه مطرح خواهند شد.

همایش بین‌المللی علوم شناختی دوسالانه، نزدیک به دو دهه است که در کشورمان به‌طور مرتب برگزار می‌شود؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط موجود، پنل‌ها و سخنرانی‌ها به‌صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد تا همه شرکت‌کنندگان و علاقمندان بتوانند از مباحث استفاده کنند.

تلاش برای رشد علوم شناختی از طریق افزایش همکاری‌های بین‌رشته‌ای میان محققان، استادان، پژوهشگران و متخصصان این حوزه از جمله اهداف برپایی این همایش است.

همچنین آشنایی با فعالیت‌های پژوهشی داخل و خارج از کشور در این حوزه، گسترش همکاری‌های تحقیقاتی میان مراکز بین‌المللی و دانشگاهی فعال در رشته‌های مرتبط با علوم شناختی و ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی بین‌المللی به شمار می رود..

این همایش با حمایت شماری از مراکز علمی پژوهشی کشور نظیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی ایران و برخی دانشگاه‌های دیگر توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی برگزار می‌شود، یادآور شد: تلاش بر این است که همه دانشگاه‌ها و طیف وسیعی از مراکز آموزش عالی در سطح کشور در برگزاری این همایش سهیم باشند. در این رویداد علمی علاوه بر شماری از محققان، پژوهشگران و اساتید حوزه‌های علوم شناختی کشورمان، محققانی از چند کشور مسلمان با حمایت بخش علمی سازمان کنفرانس اسلامی و نیز سخنرانانی از دانشگاه‌های کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آمریکا و دیگر کشورها شرکت دارند.

همایش بین‌المللی علوم شناختی از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده در محل همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار می‌شود. 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
آخرین دستاوردهای نقشه‌برداری مغز ارائه می‌شود
آخرین دستاوردهای نقشه‌برداری مغز ارائه می‌شود
99/04/11 - 13:16
بیماری‌های تکامل سیستم عصبی با نشانگرهای زیستی پیش‌بینی می‌شود
بیماری‌های تکامل سیستم عصبی با نشانگرهای زیستی پیش‌بینی می‌شود
98/08/21 - 08:52
بازگرداندن ظرفیت‌های شناختی از دست رفته افراد ممکن می‌شود
بازگرداندن ظرفیت‌های شناختی از دست رفته افراد ممکن می‌شود
97/03/23 - 11:34
بیشتر بخوانیم